2011-08-12

Människor det varit synd om av Kalle Lind

På teve tycker jag ofta inslag Kalle Lind gjort, varit skojiga och slagkraftiga. Detta är en bok full med sådana inslag kan man säga, om människor det av någon anledning varit synd om i ett eller annat avseende. Man får veta lite mer (läs: konstiga fakta) om kända personer och varför det varit synd om dem. I längden blir det lite mycket och lite väl sarkastiskt i några av avsnitten. Andra avsnitt är lysande.
Det är en bok som går fort att läsa och som får en att dra på mun med jämna mellanrum, men jag irriterar mig på språket emellanåt: T.ex. skrivs "sedan" genomgående "sen" och det får åtminstone mig att vända om i meningarna ibland och läsa om dem från början för att få någon rätsida på det hela. För mig är "sen" något som har att göra med att vara sen/försenad och då blir det väldigt konstigt ibland...

Inga kommentarer: