2011-08-08

Hör bara hur ditt hjärta bankar i mig av Bodil Malmsten

Boken är skriven nästan som en dagbok där man får följa författarens liv och vedermödor, både i text och bild. Det är en bok som är olik de flesta andra böcker jag brukar läsa, men jag gillar den ändå. Mycket av texten är i tanke-form och det är intressant att följa med i vad som händer, samtidigt som man kommer på sig själv med formulera liknande brottstycken ur den egna vardagen.

Utsidan på boken är också annorlunda - lite glansigt omslag med en bild mitt på framsidan, och ett band att använda som bokmärke (det gillar jag)! (Eftersom det är glansigt ger jag mig inte på att försöka skanna in det som jag gör med en del böcker - det går ändå inte att ge utsidan rättvisa).

Jag läste denna bok i början av semestern och eftersom jag inte skrivit några recensioner sedan dess kommer det nog att dyka upp en del här de närmaste dagarna.

Inga kommentarer: