2011-08-13

Ketchupmamman - saker jag inte vågat berätta för BVC av Karin Lindell

I flera år har jag läst Ketchupmammans blogg och dessförinnan hennes krönikor i en lokal dagstidning. I boken är mycket av detta material (det bästa av det) samlat. Självklart är boken bra, men eftersom jag läst det mesta tidigare, blev det inte så mycket nytt för min del. Om man nyligen upptäckt Ketchupmammans blogg, så bör man absolut läsa boken (om man inte orkar läsa hela bloggen från början förstås).
Några av mina favoritavsnitt i boken är: "Trettioårskrisande tantavdelningen" och "Hitta din nya stil" - i dem kan man känna igen sig utan att vara förälder!
När jag läste en del avsnitt skrattade jag högt - dagen därpå kom jag på Farbror Blå med att bläddra i "den där boken som verkar så kul"! :-)

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Låter som något för mig!!! Jag gillar roliga böcker!

Syster Värst sa...

Ja, det kan jag tänka mig. Den är verkligen rolig, så nu har du något att se fram emot. :-)