2011-01-29

Nubar Green Tea

Ännu ett grönt lack av ett av mina favoritmärken, Nubar. Detta är en skir grön nyans och på bilderna har jag bara ett lager. Det täcker bra, men jag ser att det inte hade skadat med ett andra lager.
Överlack är Nubar Diamont Seal and Shine och underlack Oriflame Nail Shield, d.v.s. de jag brukar ha. Förra gången jag använde Nubar Green Tea tyckte jag att det var en jättefin nyans, men den här gången var den inte riktigt så piffig och vårlik, som jag hade förväntat, eller som Farbror Blå uttryckte det: "Det var en rätt mesig grön nyans".
För att pigga upp den lite lade jag på ett lager av Nubars jubileumslack 2010.
Det är kopparglänsande flagor i det i övrigt genomskinliga lacket, eller rättare sagt, jag kan inte riktigt avgöra hur flagorna kommer att glänsa förrän de har en bakgrund. Det är ett vackert överlack i vilket fall som helst.

Inga kommentarer: