2011-01-10

Läckra gröna naglar med svampning

Inspirerad av Lillasysters naglar testade jag här om dagen att måla mina naglar med det mörkgröna Isadora Hunter Green och över det svampa Isadora Jaded (båda reafynd efter jul). Så här blev resultatet (inomhus i blixtljus):


och utomhus utan blixt:

Som synes höll det inte så bra, men jag var så glad i den här manikyren att jag lagade i flagorna och har fortfarande den på naglarna (lackade dem i torsdags). Det var verkligen enklare att svampa på den andra nyansen, precis som Lillasyster beskrivit, än jag trodde. Dock var jag inte så van vid att svampa, så på högerhanden där naglarna är korta lyckades jag färga fingertopparna rejält...
På bilderna har jag två lager överlack och ett lager underlack - de gamla vanliga.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Shit! Verkligen jättesnyggt! Jamen, det är ju jättesimpelt att rädda en chippad manikyr med lite enkla svamptryck (: