2011-05-01

Leva med mål och mening av Rick Warren

Denna bok är indelad i fyrtio kapitel, så jag valde att läsa den (för tredje gången) under fastans fyrtio dagar. Tyvärr är det svårare än jag tror, varje gång, att läsa ett kapitel om dagen, så vissa dagar har det blivit två stycken, för att komma ikapp...
Eftersom Rick Warren är från USA trodde jag första gången jag läste boken att den skulle vara rätt "präktig" och "amerikanskt kristen" i sitt tilltal, men det är den inte, utan den är bra skriven och man får verkligen tänka till och fundera på vad man egentligen prioriterar i livet. Det är ingen vanlig fokusera-på-dig-själv-så-mår-du-bättre-bok, utan en som tar upp frågor om vad man gör med sitt liv utifrån ett kristet perspektiv, med avseende på att livet vi lever här är en väldigt liten del om man ser till vad som väntar i evigheten.
Jag tycker att boken är rätt bra, men har ändå så svårt för att verkligen ta tag i de här frågorna och fokusera på dem. De är viktiga för mig, så det är väl därför jag väljer att läsa om boken då och då!  :-)

Inga kommentarer: