2011-05-06

NfuOh 065

Detta är ett av mina få "holografiska" lack. Holo-effekten syns bäst i solljus eller stark belysning. Lacket är ljusblått och skimrigt.
Var gång jag tittar på naglarna blir jag glad, när jag ser hur de skimrar och de små "regnbågarna" framträder - kort sagt ett lack man blir glad av!
Jag har bara tagit kort på dem i solen. I skuggan ser lacket lite tråkigare ut. Här är också en lite suddigare bild där man ser skimret lite bättre:

Jag tänkte att det passade med ett NfuOh-lack när det är NfuOh-månad på NailMail! :-)

Jag har läst att en del tycker att holo-effekten försvinner när man använder överlack, men jag kan inte se någon skillnad efter det att överlacket har torkat ordentligt. Jag har provat Nubar Diamont Seal and Shine och Seche Vite, samt lämnat några naglar utan överlack, men kan inte urskilja någon förändring. Däremot när man lägger på överlacket ser all effekt ut att försvinna - dock bara en kort stund. (På bilderna ovan har inget överlack använts).
Lacket är lätt att applicera och täcker hyfsat med ett lager, men eftersom några av mina naglar var lite ojämna fick jag lägga på två lager för att det skulle se snyggt ut.

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Det där var supersnyggt! Det skulle jag verkligen, verkligen vilja ha!!!

Syster Värst sa...

Kul att du gillar det! Du får titta på www.nailmail.se - där kan man beställa NfuOh.lack fram till den femtonde den här månaden tror jag.