2011-05-09

Blod...

Blodprov gillar jag verkligen inte att lämna (om det inte bara ett stick i fingret - det går an). Idag skulle jag lämna ett blodprov och de få minuter jag sitter ned i väntrummet visas ett inslag om blodgivning på teve - vilket sammanträffande! När jag gick in till testlabbet var jag om möjligt ännu mer skakis i knäna än före...
I vilket fall som helst gick det jättesmidigt. Första sticket funkade och det har nästan aldrig hänt (fast jag har inte så stor erfarenhet av blodprov - har bara behövt göra det tre gånger tidigare tror jag och det har varje gång behövts stick i bägge armarna och en del blåmärken som resultat), för till råga på att jag tycker att det obehagligt, så är jag dessutom svårstucken, för mina blodkärl ligger inte så ytligt.
Idag var det i alla fall en bra dag för blodprov!

Inga kommentarer: