2011-06-08

OPI Cuckoo for This Color

OPI Cuckoo for This Color fick jag i födelsedagspresent av min syster och hennes familj för ett tag sedan. De vet att jag är väldigt svag för gröna lack, så de valde ut ett som de förstod att jag skulle gilla. Tack!
I flaskan ser lacket lite mörkt ut, men det är skirt att lacka med, så jag fick lägga på tre lager för att bli nöjd. Färgen är mörkturkos med små glitterpartiklar i. Det är svårt att göra lacket rättvisa på bild - jag kan bara säga att det är ännu vackrare i verkligheten! Här blir extra många bilder i lite olika ljus:





Fjärde bilden är nog mest rättvisande. På den kan man ana skimmerpartiklarna också. Den kära systerfamiljen var orolig för att jag redan hade detta lack, men det hade jag inte, möjligen något som är likt det i färgen, så jag gjorde en liten jämförelse med de jag trodde skulle vara mest lika:
Från vänster till höger: OPI Cuckoo for This Color, Nubar Earth, H&M Envy Me. Redan i flaskorna ser man att de skiljer sig en del åt - i alla fall om man är lacknörd...
På naglarna blev det så här:


Från vänster till höger (lite slarvigt applicerade...): På pekfingret H&M Envy Me, långfingret OPI Cuckoo for This Color, Ringfingret Nubar Earth, lillfingret OPI Cuckoo for This Color.
H&M Envy Me är grönare och varmare i färgen än de andra två. Nubar Earth är mest lik OPI CfTC, men är inte riktigt lika mörk. Alla lacken är två lager, men både H&M och Nubar hade klarat sig med ett lager. OPI CfTC är något blåare än Nubar Earth och är nog lite skimrigare. I verkligheten och med bättre ljus än på bilderna såg man bättre att nyanserna är olika varandra, men man kan nog inte få för många gröna eller turkosa lack, så jag är väldigt nöjd i alla fall! :-)

Inga kommentarer: