2011-06-27

Midsommarmanikyr

I midsommar har jag haft Essie Sew Psyched på naglarna tillsammans med klistermärken som ändrar färg i solljus, d.v.s. m.h.a. UV-strålningen. Tack för tipset Nageldraken! Tyvärr var det väldigt lite sol under midsommarafton och midsommardagen där jag var, så det blev först igår kväll jag tog några foton. Inomhus och i skugga är blommorna helt vita, men i solljus ändrar de färg till ljusblå, ljusgul och rosa. På skuggbilden har de dock redan börjat ändra färg (såg jag först när jag laddat in bilderna till datorn)...




Klistermärkena fungerade som de skulle och var vackra i vitt också tillsammans med Essie Sew Psyched. Den grön-grå nyansen på Essie Sew Psyched gillar jag och det var ett lättapplicerat lack - ett lager täckte bra.
Eftersom jag hört att vissa överlack är UV-beständiga valde jag att använda olika överlack på vänsterhanden där jag hade klistermärkena. Inget av dem verkar, som synes, hindra UV-strålningen: Oriflame 2 in 1 top coat nail hardener, Viva la Diva 40, Nubar Diamont Seal & Shine Topcoat, OPI Top Coat och Depend Quick & Shine Top Coat (i ordning från lillfinger till tumme).

Inga kommentarer: