2011-06-09

Isadora Bonbon Mint

Isadora Bonbon Mint är som namnet antyder ett mintgrönt lack. Det är ett ljust, mintgrönt lack med skimmerpartiklar i. Egentligen klarar det sig utmärkt på egen hand, men eftersom jag hade haft rätt starka färger före det ville jag pigga upp det med lite flingor och lade på två lager NfuOh 40. Tyvärr slog jag omedelbart av en nagel och gjorde då en sak jag tänkt testa länge - måla tipparna i en annan färg. Så här blev resultatet (fotograferat några dagar senare, efter en massa arbete, som tyvärr slitit på lacket):

I solljus

I halvskugga

Tipparna är målade med Diamond Cosmetics Don't Teal My Heart Away och jag använde klisterremsor för att inte kladda till det för mycket. Flingorna syns bäst på den andra bilden. I flaskan är de grönskimrande och det är de i verkligheten också, men på första bilden i direkt solljus ser de nästan bruna ut.
Det här var en skojig kombination, som jag fick lite beröm för av de närmaste. :-)

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Vad läckert!!!!

Syster Värst sa...

Kul att du gillar det! Jag älskar gröna nagellack...