2011-04-04

Tiden räcker inte till!

Just nu är det mycket att göra både på mitt arbete och på fritiden, så det har inte blivit så många blogginlägg på sistone. De senaste två veckorna har det varit en del resor i arbetet och mycket annat som de har dragit med sig.
Ikväll var det äntligen vackert väder när jag hade lite tid över, så jag tog med kameran till hästarna och tänkte öva mig på att fotografera samtidigt som jag tänkte få några fina vårbilder på hästarna. När allt annat hästjobb var gjort fick jag rykta dem inför fotograferingen för de verkar ha gått in för gyttjebad nu. Sedan var det som vanligt svårt att få dem att vara med på bild. Den nyfikna förföljde mig vart jag än gick i hagen och försökte komma med på alla bilder... Höhögarna jag hade lagt ut i förväg på ställen som jag tänkte skulle bli bra att fotografera på låtsades de som om de inte såg. Nästa gång jag försöker mig på något sådant här, får jag ta med en medhjälpare som får hjälpa till att distrahera hästarna lagom mycket för att bli bra på bild. På 99% av mina foton blundar de eller tuggar på sitt hö, så att de ser konstiga ut! Solen gick ner snabbt också, så när hästarna äntligen behagade "hitta" höhögarna på de bättre fotoställena, så var där redan skuggigt. Suck! Jag blir nog aldrig någon mästerfotograf. ;-)
Stallkatterna var också väldigt glada för att vara med på bild:


Inga kommentarer: