2010-12-08

Vintermanikyr

Den här manikyren hittade jag inspiration till på någon av de bloggar jag brukar läsa, för några veckor sedan, men tyvärr kommer jag inte ihåg vilken.
På vänstra handen har jag Depend 197 - en svagt ljusblå nyans - och över detta ett lager OPI Sparkle-icious från årets julkollektion och överst Isadoras vita Graffiti-lack. På högra handen är det Depend 199 - svagt ljusgrönt lack - följt av OPI Glow up Already! och Isadoras vita Graffiti-lack.


Allra underst har jag som vanligt bottenmålat med Oriflame Nail Shield och som överlack har jag ett lager Nubar Diamont Seal and Shine.

Här är vänster hands naglar fotograferade inomhus med blixt.

Vänster hands naglar i dagsljus utan blixt

...och så slutligen höger hands naglar (också i dagsljus utan blixt).

Jag gillade verkligen de här manikyrerna, men tyvärr höll den på högra handen inte så bra, så jag hade bara dem i tre dagar. Ytan blev lite skrovlig och med ytterligare ett lager överlack, kanske det hade hållit bättre.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Verkligen vintrig! GILLAR!