2010-12-10

China Glaze jullack

Här om veckan visade det sig att det till och med i den lilla staden fanns China Glaze-lack ur julkollektionen att köpa. De som fanns var Jolly Holly, Midnight Kiss och Mistletoe Kisses.


Egentligen hade jag velat ha Party Hearty också, men jag blev förstås väldigt glad att det var just de gröna lacken jag kunde lägga rabarber på!


På bilden har jag Jolly Holly med ett lager Mistletoe Kisses över och jag blev glatt överraskad över hur bra det höll. Jag har bara testat ett pastelligt krämlack från China Glaze en gång tidigare och den gången tyckte jag att det flagnade av efter alltför kort tid. Den här gången har jag haft mina gröna lack från torsdag kväll till onsdag kväll, d.v.s. sex dygn, så manikyren har bl.a. överlevt ett antal stalltimmar och ett simpass, förutom mitt vanliga arbete (som iofs är rätt nagellackvänligt) och en del hushållsstök. Efter simpasset började det dock att flagna, som synes på bilden. Bilden togs alltså precis innan jag tog bort lacket. De här kommer absolut att användas fler gånger redan till jul!

Inga kommentarer: