2010-12-30

Jul- och nyårsmanikyr

I julas blev det äntligen av... att jag hade röda naglar! Tyvärr visade det sig när jag läste in bilderna i datorn att de var väldigt suddiga. Mitt enda röda nagellack är alltså OPI Smitten with Mittens från förra årets julkollektion och jag hade det från kvällen den 21:e till måndagen den 27:e. Bilderna tog jag den 26:e så man ser att det börjar bli slitet. I botten har jag mitt vanliga grundlack Oriflame Nail Shield och över det två lager Smitten with Mittens och ett lager av OPI Top Coat, men tyvärr lossnade en stor färgflaga från en nagel efter någon dag, så därefter blev det ytterligare ett lager Smitten with Mittens och två lager överlack. Efter det höll det ganska bra.

Lacket är lite mörkare rött - inte tantrött - med mycket guldglitter i. För att vara rött tycker jag rätt bra om det, men det kändes väldigt ovant med rött, som sagt.


Sedan i måndags har jag vad jag tänkte skulle bli min nyårsmanikyr, men när jag tog kort på den idag tycker jag att den börjar se litet sliten ut. Vi får se om jag ids byta ut den - troligen inte...

Tyvärr är mina händer väldigt torra nu, men det beror på grovarbete utomhus den här årstiden och kan inte hjälpas (bära hö och vatten m.m.). Handkräm går det förstås åt och händerna känns inte så torra, men på bilden syns det förstås att de är det.
Samma baslack som vanligt och därefter ett lager Isadora Silver Sparkles och ett lager OPI Sparkle-icious och två lager OPI Top Coat. Jag inbillar mig att det skall hålla bättre med överlack av samma märke som det jag precis lagt på, men jag vet ännu inte om det är så...
Det ser lite skrovligt ut på bilden, men det är det inte. Idag torsdag håller det fortfarande och det lär väl få sitta till nästa år! :-)

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Åh, ja, jag såg din recension av Ashes... Fint skrivet om ett fint lack. I love it!

Syster Värst sa...

Tack! Ja, jag gillar det verkligen - får nog bli det imorgon...