2010-08-31

Stickhjälpen

Så fick jag då äntligen iväg mormorsrutorna till Stickhjälpen i sista minuten! Under sommaren har jag passat på att virka mormorsrutor av restgarn under bilfärder (när jag inte kört) och ibland framför tv:n.
Det blev sexton stycken och jag hade förstås hoppats att det skulle blivit fler, men det kanske blir en ny chans till nästa år? Det är första gången jag skickar till Stickhjälpen, men förhoppningsvis inte den sista...

När jag ändå rotade i garderoben efter restgarner hittade jag ett oavslutat projekt från när jag var i tonåren och virkade mormorsrutor senast. Jag fäste alla trådarna i helgen och virkade på en enkel kant, så kanske projektet kan bli till nytta som filt i barnvagn eller liknande. Den fick alltså också följa med de lösa mormorsrutorna till Stickhjälpen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jättefin filt!

Hälsningar från Marias mamma, Gun.
(Stickhjälpen).

Syster Värst sa...

Roligt att du tycker att den är fin!