2010-08-26

Del Sol

I sommar har vi haft tur med vädret där jag har varit och jag har passat på att använda mina DelSol-nagellack - nagellack som ändrar färg i solljus! Det första är Secret Crush - ett rosa pärlemorskimrande lack som i solljus (p.g.a. UV-strålningen) ändras till en intensivt lila färg.

Så här ser det ut innan man går ut i solen:


 ...och så här blir det ute i solskenet:


Det är svårt att få bilderna att göra lacket rättvisa, men det fungerar verkligen!

Ett annat DelSol-lack är Spike som inomhus (eller i skugga) är silvrigt mintgrönt, men i solen ändras till silver och därefter till lila. Tyvärr har jag inte lyckats fånga det lila så bra på bild, men så här ser det ut utan att ha utsatts för solsken före fotograferingen:


...och på den här bilden har jag hållt för pekfingernageln och de övriga har börjat ändra färg:


DelSol-lacken höll rätt bra på mina naglar. Jag använde Oriflame Nail Shield som underlack och inget överlack. Efter tre-fyra dagar mattades färgändringseffekten något, men jag lade då på ytterligare ett lager DelSol och kunde därför ha samma nagellack i ca en vecka. För mig är det rätt bra betyg på hållbarheten.

Lacken kan absolut rekommenderas i alla möjliga sällskapssammanhang, för visst väcker de uppmärksamhet! Både vuxna och yngre blir fascinerade av färgändringen, men vänta inte alltför länge med att visa dem på grillkvällar för då hinner solen gå ner alltför lågt...  ;-)