2010-08-19

En favoritförfattare

En av mina svenska favoritförfattare är Staffan Westerlund och de senaste veckorna har jag läst om deckarna han har skrivit: "Institutet", "Svärtornas år", "Sång för Jenny" och "Större än sanningen". Ikväll kommer jag att läsa ut "Att bara försvinna", men slutet på den romanen är så tragiskt...
De nästföljande, "0-lösningen" och "Baktändning", har jag inte, så det får bli en tur till biblioteket imorgon, så att jag kan fortsätta plöja igenom hans deckarproduktion. Det jag gillar i dem är samhällsanalysen, miljöengagemanget och karaktärerna. Språket är inte alltid perfekt, men bitvis glimrar det till. Jag kan varmt rekommendera Staffan Westerlunds deckare. Efter de ovan nämnda har han också skrivit "Skymningsläge" (en novellsamling) och "Rörligt mål".
Någon mer som läser om alla böcker av en viss författare i ett svep någon gång?

Inga kommentarer: