2012-01-07

Jullack

Under december hade jag rött nagellack vid ett par tillfällen, så i julhelgen fick det bli grönt och guld med några röda hjärtan i stället.
Det är China Glaze 886 Jolly Holly i botten och China Glaze 890 Midnight Kiss på tipparna. Bägge lacken har jag för mig är från 2010 års julkollektion. På några av naglarna satte jag röda hjärtklistermärken, men de var jättesvåra att få loss från arket de var uppklistrade på, så de blev inte så snygga. Ovanpå detta hade jag Viva la Divas guldglitterlack (68) och ett överlack. Det gröna lacket lade jag på måndagen den 19:e och den 23:e lade jag på guldlack och glitterlack som sedan fick sitta till den 30:e. Lacket är fotograferat den 29:e och då har det, som synes, börjat bli slitet i topparna, men det höll ändå väldigt bra under så pass lång period.

 På denna bild syns hjärt-klistermärket lite bättre.


Alla bilderna är tagna inomhus i lysrörssken. Ute var det för mörkt när jag äntligen tog mig tid att fotografera manikyren och med blixt blev det inte någon rättvis färgåtergivning.

Inga kommentarer: