2010-09-11

Flinglack och sådant

Förr i världen tyckte jag att det var hopplöst tråkigt med nagellacksfärger - överallt fanns det bara röda och rosa nyanser och så förstås nyanser för fransk manikyr (kanske stiligt ibland, men med absolut högsta tråkfaktor enligt min ringa mening). Sedan började man ibland kunna hitta något eller några annorlunda lack på sommaren i t.ex. grönt eller blått eller lila. Feg som jag var då började jag endast använda dessa på tånaglarna, men efter hand har jag blivit djärvare och har numera vilka nyanser som helst även på fingernaglarna (som synes i tidigare inlägg). För några år sedan märkte jag att det började komma fler roliga (läs gröna) nyanser och så upptäckte jag förstås NailMail - en fantastisk internetbaserad prenumerationstjänst med (just det!) nagellack! Här registrerar man sig som prenumerant och varje månad erbjuds man att köpa lack av något för åtminstone mig oftast svåråtkomligt märke till vettigt pris. Här om månaden var det NfuOh som kom i brevlådan och eftersom jag har dåligt med flinglack sedan tidigare hade jag passat på att beställa ett par sådana. Så här såg de ut över Orly Iron Butterfly tillsammans med några lack jag hade sedan tidigare:


Från vänster till höger är det: NfuOh 60, NfuOh 056, NfuOh 40 och MakeUpStore Asun. Det var svårt att få skärpa i bilderna så här kommer en till:

Inga kommentarer: