2011-02-27

Scratch Nails Just Mud

Detta lack har en fin grå färg och är lätt att lacka med, som de andra ScratchNails-lacken jag har provat.

Jag trivdes med den här färgen på naglarna och den höll ganska bra också, så den fick bli kvar en vecka. De sista dagarna, när det började bli lite slitet i topparna, lade jag på ett lager av Isadoras svarta graffitilack (Black Tag) och det blev så här:

Jag tycker att det är svårt att få lika tjocka lager av graffitilacken på naglarna. Som synes blev det ett alltför tunt lager på ringfingernageln och då spricker det upp i mindre sjok i stället. Det är också snyggt, men det vore roligare om det blev samma typ av mönster på dem. Övning ger dock färdighet, så det är bara att öva vidare (och det är ju också roligt)! :-) Jag har använt samma över- och underlack som vanligt (Nubar Diamont Seal & Shine Topcoat och Oriflame Nail Shield).

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Vad snyggt!!! Det gillade jag!

Vad kul att du också gillade Medium. Ja, visst var de sympatiska. Jag gillade verkligen dom! Synd som sagt bara att det slutat!

Syster Värst sa...

Tack! Kul att du också gillade det.