2010-10-28

Orly Space Cadet

Det här lacket har förstås alla redan skrivit om, men nu har jag också testat det. Det är ett väldigt skirt lack. Jag fick lägga på fyra lager för att det skulle bli tillräckligt täckande. Som underlack har jag Oriflame nail Shield och som överlack Nubar Diamont Seal and Shine.
Det är som om basen är gulgrön och det är massor av mikroglitter som skiftar i lila eller guld beroende på hur ljuset faller på lacket. Eftersom det är så mycket glitter i, så blev mina bilder därefter.



Jag gillade lacket. men hade nog lite högre förväntningar efter alla skriverier om det. Det är förstås unikt på sitt sätt, men mitt tålamod räcker sällan till mer än två lager när jag ska lacka naglarna. Det var förstås också lite jobbigare att tvätta bort när det blev dags för det, men å andra sidan höll det bra när jag var och simmade häromkvällen - och det är det ju inte alla lack som gör!

Inga kommentarer: