2011-01-27

H&M Hunt Me Down

I måndags hittade jag Hunt Me Down på H&M, när jag egentligen letade efter Isadoras nya krackeleringslack, som skulle komma denna vecka (de hade fortfarande inte kommit idag när jag tittade på H&M, men på Åhléns fanns de, så det blev två nya: 809 Latte Queen och 810 All City Brown - recension kommer så småningom).





Jag tyckte att Hunt Me Down höll sämre än H&M-lacken brukar göra. Redan efter någon dag hade det börjat flagna i topparna. Idag ser det så slitet ut att jag tänker byta ut det mot något annat. Färgen tyckte jag först var fin, men sedan slog det mig att jag nog redan har lack i ungefär den här färgen. I lacklådan hittade jag följande som jag tänkte var rätt lika innan jag penslade på dem.

Redan i flaskan märkte jag att det skilde lite mellan färgerna och så här såg det ut på naglarna (slarvmålat, bara för att hinna testa andra saker också).

Från vänster till höger är det: H&M Hunt Me Down, Isadora In the Army, Viva La Diva (mini) 2148 / 2, Mavala 155 Bronze Green. Mavala -lacket visste jag redan från början att det var skimrigare, men mitt minne sade mig att nyanserna var ganska lika.
På det hela taget är jag ändå nöjd med nyansen på Hunt Me Down - den var inte så lik någon av de andra som jag hade trott - så det blir säkert använt fler gånger. Jag får väl prova en annan kombination av över- och underlack nästa gång och se om det håller bättre. Den här gången har jag använt de "gamla, vanliga" (se tidigare inlägg).

Inga kommentarer: